HTRV-1

Hitro tehnično reševalno vozilo



HTRV 1 je pripravljen na podvozju vozila VW Transporter.

Splošno

  • motor turbodiesel
  • pdelovna prostornina 1968 ccm3
  • moč motorja 150 kW
  • DSG avtomatski menjalnik
  • štirikolesni pogon
  • masa vozila 3080 kg

Posadka

  • 1+4

Oprema

  • komplet akumulatorskega hidravličnega orodja Holmatro za tehnično reševanje,
  • orodja in pripomočki za stabilizacijo vozil,
  • komplet ročnega akumulatorskega orodja,
  • gasilniki (Bioversal, HICAFS),
  • IDA,
  • komplet opreme za PP &NMP (zajemalna nosila, torba za PP, AED ...),
  • bencinska motorna žaga,
  • kovček z ročnim orodjem,
  • žični poteg,
  • bencinski električni generator
  • ...

GVC 16/25

Iveco Eurocargo ML 140 28 W



Motor: Diesel, 280 KM, Euro 5
Pogon: 4x4
Leto izdelave podvozja: 2008
Leto izdelave nadgradnje: 2011
Leto prihoda v Stično: 2011
Posadka: 1+8
Črpalka: Rosenbauer NH25
Rezervoar za vodo: 2.500 l


GVC 24/50

Mercedes-Benz Actros 1827



Motor: 9,6l Diesel, 271 KM

Leto izdelave podvozja: 1992

Leto izdelave nadgradnje: 1998

Leto prihoda v Stično: 1998

Posadka: 1+2

Rezervoar za vodo: 5000l


GVC 16/40

Steyr 790.170 L32 4x4 z nadgradnjo Rosenbauer



Motor s 6 valji in prostornino 5975 cm3 .pri 2800 o/min proizvede moč 125 kW oziroma 170 KM. Najv ečji navor 451 Nm razvije pri 1 800 o/m in. Vozilo ima 5 stopenjski nesinhroniziran menjalnik z reduktorjem, 4 kolesni pogon in mehansko zaporo diferenciala. Teža praznega vozila zanaša 7990 kg, največja skupna masa pa 13 000kg.

Rosenbauerjeva nadgradnja z oznako TLF 4000 pomeni, da ima vozilo 3650 litrski rezervoar za vodo in 220 litrski rezervoar za penilo. Rezervoar za vodo je izjeklene, vroče cinkane pločevine. Ogrevan je z 2000W/220V grelnikom s termostatom.

Daljši članek o vozilu je objavljen v reviji Gasilec, številka 3, marec 2018, letnik 72


PV - 1

Renault Kangoo



Motor: Bencinski 1.6
Pogon: 4x4
Leto izdelave 2001
Leto prihoda v Stično: 2002
Posadka: 1+4

Kangoo, ki ga je leta 2002 kupilo PGD Stična ima bencinski 4 valjni motor z direktnim vbrizgavanjem goriva s prostornino 1598 cm3 s in po 4 ventili na valj. Moč motorja znaša 75 kW (95 KM).


Renault Kangoo je v PGD Stična v funkciji poveljniškega vozila.

 


GVM-1

Renault Master



Motor: 2,2l Diesel

Pogon: 4x2

Posadka: 1+8

Leto izdelave: 2002

Motor je dizelski 4-valjni vrstni s po 4 ventili na valj s sistemom neposrednega
vbrizga preko skupnega voda in turbopolnilnikom. Največja moč motorja je 84
kW (115 KM) pri 3500 vrt/min.
Vozilo Renault Master je v PGD Stična prišel leta 2004. Vozilo ni bilo novo,
temveč rabljeno testno vozilo. V skladu s tipizacijo gasilskih vozil, ki jo
predpisuje Gasilska zveza Slovenije, označeno z oznako GVM-1, gasilsko vozilo
za prevoz moštva.
Renault Master je v vlogi vozila za prevoz moštva zamenjal svojega starejšega
»brata« in sicer vozilo Renault Traffic.


Ostala oprema



Jeep Mahindra

Leta 1971 prišlo terensko vozilo Jeep Mahindra CJ-4 4x4 tudi v Stično. V originalu je bil olivno zelene barve s platneno streho. Za gasilske potrebe je bil prebarvan v rdečo barvo.

Zaradi težav z originalnim motorjem Mahindra je bil kasneje v Jeep vgrajen 4 valjni, 4 taktni vodno hlajen bencinski motor Williy's Huriccane s prostornino 2200 cm3 in močjo 56 kW oziroma 75 KM. Motor je bil pred 10 leti generalno obnovljen z originalnimi deli.
Vsi ostali deli, vključno s pločevino so originalni Mahindra.

Jeep ima 3 stopenjski ročni menjalnik z ročno zaporo diferenciala in
reduktorjem. Doseže največjo hitrost 95 km/h. Masa vozila znaša 1250 kilogramov.
Ob prihodu je bil vključen v operativno rabo; služil je kot poveljniško vozilo in nanj je bila priključena prikolica s motorno črpalko Rosenbauer A 75VW.

V zadnjem času ga uporabljamo le na gasilskih paradah in drugih slavnostnih dogodkih.

 

 

Priklopnik s prenosno motorno črpalko Rosenbauer

Motorna črpalka Rosenbauer A75 VW ima ohišje z lahke kovine, ki je odporno
na morsko vodo. Maksimalni pretok je 1250 l/min pri 6 barih, oziroma 900
l/min pri 10 barih. Sesalni vod ima priklop standard A, tlačna voda imata priklop
standard B.
Motorno črpalko poganja Volkswagnov motor tip 122. Gre za 4 taktni, 4 valjni,
zračno hlajeni bokser bencinski motor s prostornino 1192 cm3 in močjo 24 kW
(34 KM) pri 2800 o/min. Motor se zaganja ročno.
Za prevoz motorne črpalke je bila nabavljena tudi specialna prikolica
Rosenbauer TSA 750, ki je namenjena prevozu črpalke, sesalnih cevi, tlačnih
cevi in drugih armatur.

Priklopnik z vodnim topom

 

 

Šotor (30x15 m)


Naša bivša vozila



TAM PIONIR PI-561

Tovarna TAM (Tovarna avtomobilov Maribor) je nastala po II. svetovni vojni na
pogorišču nemške tovarne v kateri so med vojno izdelovali letalske dele.
Tedanja oblast se je odločila, da bodo v novo ustanovljeni tovarni izdelovali
avtomobile. Odkupili so licenco od češke tovarne Praga in začeli s proizvodnjo.
V naslednjih letih so izdelali preko 17 000 vozil različnih izvedb.

Vozilo Pionir PI-561 iz leta 1957 ima 6 valjni bencinski motor z močjo z močjo 51,5 kW
oziroma 70 KS. Nosilnost vozila znaša 3000 kg.

Vozilo sta iz Maribora v Stično pripeljala Ivan Zupančič in Lojze Ljubič. Ker vozilo
ni imelo kabine, so jima v TAMu iz neobdelanih desk izdelali preprosto klop z
naslonom.

Po današnji tipizaciji bi bilo to vozilo z oznako GV-1. To je vozilo, ki je imelo
prenosno motorno črpalko, uporabljali so kar črpalko Rosenbauer B2L. Imel je
tudi ostalo potrebno opremo: sesalne, tlačne cevi ,dvojak in dva ročnika. Voda
se je črpala iz vodnjakov, iz potoka ali vaških luž. Na vozilu so bila tudi kljukasta
lestev, dva kovinska kavlja, nasajena na leseni drog, da so lahko gasilci hitro
razkopali žarišče požara in pogasili.

PGD Stična je gasilsko vozilo TAM Pionir PI-561 podarilo Tehniškem muzeju
Slovenije v Bistri. Oktobra leta 1997 sta Alojz Kastelic in Janez Kastelic Pionirja
odpeljala v Bistro.

 

Vozilo po prihodu iz Maribora v Stično leta1957

Vozilo pred garažo PGD Stična leta 1958

Vozilo odhaja v Tehnični muzej Slovenije leta 1997

GC 16/50 TAM 100 T10

Vozilo s nosilnostjo 5000 kg je poganjal motor tip F4 L514. To je motor 4 taktni,
4 valjni zračno hlajeni dizelski motor s prostornino 5322 cm3 z močjo 63 kW
oziroma 85 KS. Menjalnik je bil 5 stopenjski, ne sinhroniziran.
Vozilo je bilo opremljeno z dvostopenjsko centrifugalno črpalko z zmogljivostjo
1600 l/min.
Tovornjak TAM 5000 je lahko dosegel največjo hitrost 75 km/h in premagal 30%
naklon. Po tovarniških podatkih je imel porabo 14 l/100 km.
Leta 1982 je bila cisterna poslana na generalno popravilo. Poleg vzdrževalnih
del je bila izvedena tudi predelava na novejši tip in sicer Tam 110 T 10, ki je
med drugim vključevala tudi prenovo potniške kabine, kar se je bila največja
zunanja sprememba. S predelavo na novo specifikacijo je vozilo dobilo tudi
močnejši motor in sicer tip F4 L413R, ki je imel 85 kW (115KM).

Na fotografiji sta poleg vozila Tam T 5000 še vozili Jeep Mahindra in Tam Pionir PI 561, ki so takrat sestavljali vozni park PGD Stična.

GVC 16/30 TAM 125 T10 4x4

1981 leta je v PGD Stična prišlo vozilo TAM 125 T10 4x4. To je bil za tiste čase sodoben avto saj je imel cisterno za 3000l vode in 300 l penila, katero so gasilcipripeljali sabo. Vgrajeno je imel črpalko z zmogljivostjo 1600l/min pri tlaku 8 barov.
Vozilo je poganjal Tamov motor tip F6 L 614. Gre za 6 valjni, 4 taktni dizel motor z vrtinčno komoro, valji razporejeni v obliki črke V pod kotom 90° (V 90).
Prostornina motorja 7983 cm3, moč 92 kW (125 KS) 5 stopenjski nesihroniziran
menjalnik, poraba goriva med 23 in 26 l/100 km. Ob polni obremenitvi (skupna
teža 12 000 kg) je bilo mogoče premagovanje 30 % naklona.

Na fotografiji pred vozilom stoji desetina mlajših pionirjev letnik 1976/1977.

LADA NIVA 1,6 4x4


Zahvaljujemo se vam